lifeworksgestaltl1

2015. február 13., péntek

Case #36 - A nő aki semmit sem érzet

Brenda arról beszélt, hogy nem egyértelmű számára személyisége - gyakran nem érzékelte a határokat és túlzottan is azonosította magát másokkal.
Arról is beszélt, hogy félénk, nem szereti ha lefotózzák vagy a figyelem középpontjába kerül.
Ezek jelezték, hogy óvatosan és érzékenyen kell eljárni, különösen figyelve az esetlegesen szégyenérzetet kiváltó esetekre (melyekben védtelennek érezheti magát).
Biztosítottam róla, hogy nekem megfelel ha csak annyira vizsgálom meg amennyire ez számára nem okoz gondot.
Rámutattam, hogy emberek egy csoportja előtt vagyunk, és megkérdeztem, milyen érzés ez számára. Azt mondta, hogy bár ránéznek, nem érzi úgy, hogy látják is. Megkérdeztem, hogy ez azért van-e mert keveset tudnak róla vagy azért mert kerüli a tekintetüket. Azt válaszolta, hogy mindkettő
Ez segített nekem képet alkotni a kapcsolati dinamikájáról. Ezért újra felhozva ezt én ránéztem, de o félrenézett. Azt mondta igen, mindenkivel így tesz.
Ez természetesen kapcsolati patthelyzetet hoz létre - egy része vágyik arra, hogy lássák, de egy másik része ezt nem engedi. Ez olyan figyelmeztetés volt, mellyel óvatosan kellett eljárnom, máskülönben csak idegessé válok és ennek a dinamikának a csapdájába esem. Így vizsgálódás helyett elmondtam neki azokat a dolgokat, amiket már engedett látnom - azon információkat melyeket megosztott magáról. Arról is beszámoltam, hogy mit látok - például az általa viselt ruhadarabok színeit.
Ez adott egy alapot a kettőnk kapcsolatának, anélkül hogy további kérdéseket tettem volna fel neki, jelezve, hogy tudatában vagyok annak amit megosztott velem és amit elérhetővé tett számomra. A szégyenérzet esetében fontos megosztanunk valamit magunkról, ahelyett hogy túlságosan is tanulmányoznánk a másikat.
Mégis, tekintete kifejezéstelen volt és közölte, hogy kezd elsodródni. Ez jelezte, hogy az érintkezés túl sok volt számára. Így megkérdeztem hová sodródik..azt mondta, hogy egy helyre megszámlálhatatlan világokkal, előző életekkel.
Ez számomra disszociációt jelzett, és azt, hogy a biztonság ez esetben az elsődleges kérdés.
Emlékeztettem, hogy valóban képes így elsodródni egy álomszerű állapotba, mint ahogyan én is, és az egész csoportot megkérhetem, hogy kerüljön álomszerű állapotba, így itt ülhetnénk mindannyian, a saját álomszerű helyeinken.
Ezzel a javaslat kizökkentette pillanatnyi állapotából és biztatott, hogy ez irányban folytassam. A Gestalt-ban ezt a változás ellentmondásos elméletének nevezik - maradjon úgy ahogy van, alkalmazkodva hozzá.
Azt mondta „Nem érzek semmit".  
Más szavakkal, teljes mértékben disszociált állapotba került. Ezen a helyen csak bizonyos szintű kapcsolat elérhető
Megkérdeztem milyen támogatásra van szüksége, hogy biztonságban érezze magát. Azt válaszolta - nem akarom, hogy lássanak.
Így közöltem vele, hogy elfordítom róla a tekintetem és ezzel együtt kifejeztem bánatom - miszerint egyáltalán nem fogok ránézni, nem próbálom látni őt, teljes mértékben kerülheti a kontaktust. Elmondtam neki, hogy szimpatizálok vele, de nem találom a módját, hogy elérjek hozzá.
Brenda rám nézett és azt mondta „Nem szeretek támogatást elfogadni".
Ez a kijelentés adott ötletet, hogy hogyan járjak el.
Javasoltam egy kísérletet - tartsa fel a két kezét - az egyikkel ellökve, a másik nyitott a támogatás elfogadására.
Ezt elvégeztük és képes volt elfogadni a támogatásomat - lassan kinyújtottam kezem nyitott keze felé és megfogtam.
Utána beszámolt arról, hogy volt egy erő ami azt mondta neki, hogy ne érezzen. Megkértem valakit, hogy álljon elénk, képviselve azt az erőt Nem tudta/akarta megnevezni, hogy ez kit jelképezett, ami nem volt probléma.
Ezután elértem, hogy tegyen egy kijelentést az erőnek Azt mondta „Hallgatni fogok rád, mikor ez hasznos számomra, más esetben pedig megengedem magamnak, hogy érezzem a támogatást."
Ez megkülönböztetés és integráció kinyilatkoztatása volt.
Képes volt engedélyezni önmaga számára, hogy érezzen, elfogadjon támogatást, kapcsolatba kerüljön, látszódjon és érzékelje, hogy van választása.
Ez a munka lassú volt és megkövetelte tőlem, hogy folyamatosan tiszteletben tartsam a határait, ne kérdezzem túl részletesen, még azt se, hogy mit érez...de ne is adjam fel. Általában az emberek reakciója azokra, akik ilyen falakat állítanak maguk köré - vagy hátralépnek, vagy nem tudnak kapcsolatba lépni, vagy elárasztják a személyt a törődésükkel és kedvességükkel. Amire szükség van, az semleges jelenlét elég szimpátiával, de nem túl sokkal, elég érdeklődéssel, de nem túl sokkal - ezt hívják hangolódásnak, és alapvető kapcsolati képesség.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

© Lifeworks 2012

Contact: admin@learngestalt.com

Who is this blog for?

These case examples are for therapists, students and those working in the helping professions. The purpose is to show how the Gestalt approach works in practice, linking theory with clinical challenges.

Because this is aimed at a professional audience, the blog is available by subscription. Please enter your email address to receive free blog updates every time a new entry is added.

Gestalt therapy sessions

For personal therapy with me: www.qualityonlinetherapy.com

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

© Lifeworks 2012

Contact: admin@learngestalt.com

Nyelvek:

HOME

Informed Consent & Rates

PROFESSIONAL TRAINING

Gestalt Therapy Defined

PROFESSIONAL SERVICES

PAYMENTS

OTHER STUFF

Links

Book:Advice for Men about Women

BLOGS

• English

Bahasa

Čeština

Deutsch

Español

Français

Greek ελληνικά

Hindi हिंदी

Magyar

Melayu

Italiano

Korean한국의

Polski

Português

Română

Russian Русский

Serbian српски

Chinese 中文

Japanese 日本語

Arabic العربية

English Bahasa Čeština Deutsch Español Filipino Français ελληνικά हिंदी Magyar Melayu Italiano 한국의 Polski Português Română Русский српски 中文 日本語 العربية

If you are interested in following my travels/adventures in the course of my teaching work around the world, feel free to follow my Facebook Page!

Can you translate into Hungarian? I am looking for volunteers who would like to continue to make this translation available. Please contact me if you would like to contribute.

Interested in Gestalt Therapy training?

Contact us?

vinaysmile

This Gestalt therapy blog is translated into multiple languages. You are welcome to subscribe

logosm1

Links

Career Decision Coaching

Here

and here

Lifeworks

Gestalt training and much more

http://www.depth.net.au

For Men

Here is a dedicated site for my book Understanding the Woman in Your Life

http://www.manlovesawoman.com

The Unvirtues

A site dedicated to this novel approach to the dynamics of self interest in relationship

http://www.unvirtues.com

Learn Gestalt

A site with Gestalt training professional development videos, available for CE points

http://www.learngestalt.com

We help people live more authentically

Want more? See the Archives column here

Gestalt therapy demonstration sessions

Touching pain and anger: https://youtu.be/3r-lsBhfzqY (40m)

Permission to feel: https://youtu.be/2rSNpLBAqj0 (54m)

Marriage after 50: https://youtu.be/JRb1mhmtIVQ (1h 17m)

Serafina - Angel wings: https://youtu.be/iY_FeviFRGQ (45m)

Barb Wire Tattoo: https://youtu.be/WlA9Xfgv6NM (37m)

A natural empath; vibrating with joy: https://youtu.be/tZCHRUrjJ7Y (39m)

Dealing with a metal spider: https://youtu.be/3Z9905IhYBA (51m)

Interactive group: https://youtu.be/G0DVb81X2tY (1h 57m)